2015 Yılında Artış Gösteren Mobil Uygulama Kategorileri

2015 yılını geride bırakmakla beraber hangi mobil uygulamaların popülaritesini arttırdığını inceleyelim.

2015 yılında mobil uygulamalamalar 2014 yılına gore yüzde 50 civarında bir artış gösterdi.Ama özellikle bazı uygulama kategorilerinde yüzde 50’lerin çok üzerinde artış yaşandı.

Özellikle kişiselleştirme kategorisinde yer alan emoji klavyelerin büyüme rekoru kırdığını söyleyebiliriz.Flurry’nin yaptığı analizler sonucunda 2015 yılında yüzde 300 civarında bir büyüme oranı yakalayan emoji klavyeler ve Android kilit ekranları dahil birçok kişiselleştirme uygulaması yer alıyor.Aynı zamanda emoji klavyelerin birçok sosyal medya mesajlaşma uygulamasında kullanıldığına da  bakılırsa mobil mesajlaşma 2015 yılında da büyük öneme sahip olduğu görülüyor.

Kişiselleştirme uygulamalarının ardından gelen haber okuma uygulamaları ise yüzde 135 lik bir paya sahip.Bu alanda ise haber ve dergi uygulamaları başı çekiyor.Hızla gelişen dünyada tüketim alışkanlıklarına da mobilin katkısı büyük.Haliyle büyük ekranlı telefonlar daha çok tercih edilir oluyor.Haber ve dergi takibini mobilden gerçekleştirme oranı da 2015 yılında büyük bir büyüme oranına sahip oldu.

Haber uygulamalarını takip eden diğer popüler uygulamaların ise iş ve üretkenlik uygulamaları olduğu görülüyor.Flurry’nin verilerine gore 2015 yılında üretkenlik uygulamaları yüzde 125 oranında bir büyüme oranına sahip oldu.Aynı zamanda öğrencilerin de bilgisayar yerine mobil cihazları kullanma oranının artmasının bu yükselişte etkili olduğu belirtiliyor.

Tüm bunları takip eden diğer bir uygulama alanı ise alışveriş ve yaşam tarzı uygulamaları.Bu tür uygulamaların büyüme oranı yüzde 81 oranında kalsa da 2016 yılında mobil ticaret artışı daha da yükselecek gibi görünüyor.Alışveriş uygulaması sahiplerinin müşteriyi daha çok mobile yönlendirecek kampanyalar yapması beraberinde bu artışa katkı sağlarken Dünya’da yapılan alışverişin yüzde 40 oranında mobilden gerçekleştirildiği belirtildi.

2014 yılı ile 2015 yılını karşılaştırdığımızda yüzde 117 oranında mobil uygulama kullanımında artış olduğu gözleniyor.Burada en çok göze çarpan detay ise mobil cihazların oranındaki yüzde 344’lük bir artışa sahip olması.Alışkanlıklarımızın değişmesi ve TV yerine mobilde daha çok zaman geçirilmesiyle Flurry’e göre TV izleme odaklı mobil servislerin popülaritesinin artabileceği öngörülenler arasında.

Flurry tarafından paylaşılan bu bilgiler kullanıcıların uygulamaya giriş yapmasıyla elde ediliyor ve kullanıcı davranışları doğrultusunda analiz edilerek hazırlanıyor.

  • Varien Galeri Görseli