2017 için Öngörülen Dijital Pazarlama Stratejileri

2016 yılına genel olarak baktığımızda, dijital pazarlama yatırımlarının artış gösterdiği bir yıl oldu. Fakat yatırım artışına rağmen yatırım getirisi'ni ölçmek için çok iyi bir yıl olmadığını söyleyebiliriz. Çünkü reklam engelleme, görüntülenebilirlik ve yapılan analizlerin gerçeği yansıtmadığı konusundaki endişeler sosyal platformları da olumsuz etkiledi. Google ve Facebook 2016 yılında öncü olmaya devam ederken, diğer sosyal platformlar küçülmeye gitti. 
2016’yı geride bıraktığımıza göre 2017 yılı için öngörülen Digital Pazarlama Stratejileri’nin neler olduğunu inceleyelim. Bu bilgiler ışığında 2017 yılı için yapılacak dijital pazarlama yatırımlarını gözden geçirmekte fayda var.
 
 - Facebook ve Google’ın Piyasadaki Yükselişi Devam Ediyor
IAB'ye göre dijital reklamcılık sektörü gelişmeye devam ediyor. Bu gelişim ve büyüme sürecinde Google ve Facebook’un payının oldukça büyük olduğunu söyleyebiliriz. Bu ilerleyişin süreceği hatta  2017 yılının ikinci çeyreğinde bu iki platform dışındaki platformların küçülmeye gideceği öngörüler arasında. Tabi Google ve Facebook’un güç kazanmasının yanı sıra bu teorinin gerçekleşmesi halinde ne gibi olumsuzlukları beraberinde getireceği henüz bilinmiyor.
 
 - Üçüncü Parti Veriler
Pazarlamacılar her zaman yüksek ROI sunabilmek ve sağlayabilmek için hareket ederler. Ancak gerçek değerleri sunabilmek ve kampanyaları iyileştirmek için stratejilerin performansı hakkında fikir sahibi olunması gerekmektedir. Fakat, birçok şirket şişirilmiş veriler sunmak için ticari açıdan teşvik edilirken, 2017'deki müşteriler gerçek fayda sağlayıcı şirketlerle temasa geçecektir. Markalaşma sürecinden sosyal kampanyalara kadar her konuda bağımsız veri sağlayıcılarıyla sonuçlara doğrudan erişim isteyerek analiz edeceklerdir.
 
 - Kişiselleştirmeyi Bir Adım Öteye Taşımak
Günümüzde tüketim çılgınlığının zirvede olduğu düşünüldüğünde artık tüketiciler de kişiselleştirilmiş ürünlere yöneliyorlar. Bu bağlamda Netflix ve Amazon’un çıtayı yüksek tuttuğunu söyleyebiliriz. Genel olarak baktığımızda bir web sitesi genel içeriğe sahip ve tek boyutludur. 2017 yılında markalar, bireyler için kişiselleştirilebilen özel deneyimler oluşturma araçlarına yoğunlaşarak tüketicilere bu vaatte bulunacaklardır. Kişiselleştirme, pazarlama aracının bir bölümünde sosyal medya bilgileri, e-posta ve müşteri deneyiminin alınabileceği diğer kanallarla da desteklenecektir.
 
 - Marka Gelişim Süreci
Öncelikle marka yaratma sürecinde müşteri analizini yapmak çok önemlidir. Markalar bir adım geride kalıp müşteri serüvenini gerçekten anlamaya odaklanarak, beraberinde içerik tüketimi, sosyal paylaşım, satın alma davranışı, vb davranışların analizini yaparak fizibilte yapacaklardır. Kişiselleştirmeye sıkı sıkıya bağlı olan yol haritası, çoğu modern dijital pazarlama stratejilerinin temelini oluşturacaktır. Salesforce ve Adobe gibi şirketler de zaten bu alandaki yatırımlarını yoğunlaştırıyor.
 
 - Marka Bilinirliğini Arttırma
Dijital reklamlar ölçümlenebilir olduğundan basılı ve açık hava reklamlarından daha iyi sonuçlar verir. 2017 Dijital pazarlama trendleri arasında, üçüncü şahıs web sitelerinde içerik yayınlamada minimum bir değer olduğunu fark edecektir. Pazarlamacılar içeriği yine kendi sitelerinde yayınlayacak ve üçüncü parti sitelere yönlendirme yaparak kitlenizin ve verilerin sahibi olacaklardır. Trafiğe etki etmek ve yayıncıların sitelerinde ulaşacakları veri veya kitleyi satın almak için Facebook veya Google'ı kullanacaklar.
 
 - Dijital ortamda kullanıcıların iz bırakmaktan kaçınması firmaları yeni stratejiler oluşturmaya yönlendiriyor
Gen Z’nin son yıllarda takip ettiği değişim süreçlerine göre topluluk üzerindeki aşırı paylaşımların Snapchat gibi kısa ömürlü sosyal platformlara doğru çekilmelerine neden olan risklere sahip olduğunu belirtti. B çevrimiçi paylaşılan bilgiler iz bırakmadığı için veri kaybına ve pazarlamacılar için yeni zorluklar oluşturabileceği yönünde olduğunu gösteriyor. Çünkü iz bırakmayan kullanıcılar için kişiselleştirilmiş ürünler sunulamıyor. Gelecek günler bize bununla ilgili ne gibi pazarlama stratejileri getirecek göreceğiz.
 
 - Kullanıcı Bazlı Pazarlama Stratejileri Oluşturulacak
Kullanıcılar nerede olursa olsun, her ne yapıyorlarsa hangi markalarla mobil, tablet, TV ekranları ve masaüstü pc’ler aracılığıyla etkileşime giriyorlar. Bu internette bırakılan iz’ler ile markalar tarafından daha etkin kullanılabilir olacak. 2017'de, cihazlar arası hedefleme devreye girecek ve markalar her bir kullanıcı için tutarlı bir kullanıcı deneyimi oluşturacak. Böylelikle cihaza bağlı olarak değil kullanıcı deneyimine göre kişiselleştirilmiş gösterimler sağlanacak.
 
Çünkü dijital pazarlamanın rekabetçi dünyasında olmak her internet pazarlamacısının pazarlama stratejilerinde çeviklik ve esneklik göstermesini gerektirir. Dijital pazarlama dünyası, sürekli değişen yeniliklerle dolup taşıyor ve işletmeniz bu değişiklikleri benimsemek konusunda ustaca davranmalı.

  • Varien Galeri Görseli