Dijital Pazarlamanın Avantajları

Ölçülebilir
 
Bir televizyon reklamına göre dijital reklamlar daha kolay ölçülebilir.Mesela  bir televizyon reklamının kaç kişi tarafından görüldüğü,görenlerin yaş,cinsiyet,meslek gibi özellikleri, başarılı olup olmadığı ve performansı hakkında  sadece tahmin yürütebilirsiniz ama dijital mecralarda yayınlanmış bir reklamın; sitesine kaç ziyaretçi getirdiğini,ürünün satılıp satılmadığını,tüketicinin sitede ne kadar süre geçirdiğini ,hedef kitlenin görüp görmediğini vs. Google Analytics gibi bazı analiz araçları sayesinde net bir şekilde görebilirsiniz.Ayrıca gönderilen feedbacklerle reklamın performansını da ölçebilirsiniz.
 
Hedef kitle seçilebilir
Reklamcılıkta dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri doğru hedef kitle seçimidir.Tv reklamlarını hedef kitleyi seçip ona göre yayınlayamadıkları gibi reklam yanlış hedef kitleye de sunulabiliyor. Dijital pazarlama ise belirlenen hedef kitlenin yoğun olduğu sitelerde reklamın verilmesi gibi bir avantaja sahip. Örneğin,iş makinesi satışı yapan bir şirketsiniz . O zaman iş makineleri hakkında ürünler paylaşılan, bilgiler veren sitelerde reklam yapmak doğru bir yöntem olacaktır. Böylece doğru hedef kitleye ulaşmış olacaksınız.
 
Tüketiciyle iletişime geçilebiliyor
Dünyada hızla artan sosyal medya kullanımı şirketlerin, müşterileriyle iletişime geçmesini sağlıyor. Şirketler, kendi profilleriyle iletişime geçen müşterilerden ürün hakkında yorum alıp müşteriyle daha samimi bir iletişim içine girerken aynı zamanda kendi ürünlerinin tanıtımını da yapabiliyorlar.
Ödeme yapıldıktan sonra genelde alışverişin bittiğiyle ilgili yanlış bir kanı vardır. Alışveriş sonrası ürünü kullanmaya başlayan  tüketiciyle iletişime geçmek marka adına büyük avantaj sağlar. Tüketiciye anket göndererek memnuniyetini ölçmek,yeni fırsatlar sunmak için e-posta çalışmaları yapmak,alışverişten dolayı teşekkür etmek sadık müşteri kazanmaya yardımcı olur.
 
Tüketici bilgileri elde etmek
Geleneksel mecralarda tüketici hakkında bilgi edinmek neredeyse   imkansızken dijital pazarlamanın en büyük avantajlarından biri de tüketiciyi tanıma fırsatı elde etmek oluyor.  Google analytics sayesinde, tüketicinin hangi linkten veya anahtar kelimeden sitenize ulaştığını, sitenizin hangi sayfasında vakit geçirdiğini, en çok neye tıkladığını, mobilden mi yoksa bilgisayardan mı girdiğini, sitenizde ne kadar süre kaldığını ve bunu gibi daha pek çok bilgi sağlayabiliriz.
 
Re-marketing 
Günümüzde tüketicilerin %80’i bir ürünü satın almadan önce internetten araştırıyor. Re-marketing ise önceden sitenize girmiş kullanıcılara tekrar ulaşma fırsatı sunuyor.Çerez tabanlı bir yöntem olan re-marketing araştırması yapılan ürünün başka sitelerde de kullanıcının karşısına çıkmasını sağlıyor

  • Varien Galeri Görseli