Doğal Reklam (Native Advertising) Nedir ?

Doğal (Native) Reklamların adını son zamanlarda sıkça duymaktayız.Bunun başlıca nedeni ise klasikleşen reklamlardan kullanıcıların artık sıkılarak reklamlara tıklama oranının düşmesi olduğunu söyleyebiliriz.Son zamanlarda Türkiye’de de markaların doğal reklama olan talebi artmakla beraber doğal reklam nedir ? bunu inceleyelim.

Öncelikle markanın vermek istediği mesajın kullanıcıların ilgilendiği platform üzerinde ve içeriğin doğallığını bozmayacak şekilde entegre edildiği reklam modeline doğal reklam denilmektedir.Doğal reklam genellikler eğlendirici içeriklerle markaların hikayelerini anlatarak kullanıcıyla etkileşim sağlamayı ve kullanıcıların marka ile doğal yollarla tanışmasını veya karşısına çıkmayı hedefliyor.

Aslına bakarsanız doğal reklamların içerikle pazarlama yönteminin bir alt kolu olduğunu görebilirsiniz.Ama bu iki kavramı birbirinden ayıran temel bazı özellikler bulunuyor.

İçerikle pazarlama temelde hedef kitleyi etkileme, bağlılık sağlamak için değerli içerik yaratmaya yönelik bir pazarlama tekniğidir.Markalar genellikle içerik pazarlama yöntemini kendi kurumsal bloglarında ve sosyal medya hesaplarından kullanıcılarına ulaştırmayı tercih ediyorlar.

Doğal reklamlar da ise markalar farklı platformlarda mesajlarını farklı içerikler içerisinde sunuyor ve bunun için yayınlayıcıya bir ücret ödüyorlar.Bu yöntemin en avantajlı tarafı ise markayı takip eden kullanıcılar dışındaki kişilere de ulaşabilme olanağının bulunması.

Markaların tercih etmiş olduğu iletişim stratejisine göre çeşitlilik gösteren doğal reklamlar kullanıcı dostu olarak ve kullanıcıyı sıkmayan bir model olarak tercih ediliyor.

Doğal Reklam Neden Tercih Edilir ?

Markaların hedef kitlesindeki kullanıcılara ulaşmaları konusunda farklı ve yaratıcı yöntemler sunan doğal reklamların bu kadar popüler bir reklam modeli haline gelmesinin birçok sebebi bulunuyor.

Başlıca tercih sebebi ise doğal olması ve kullanıcıyı rahatsız etmemesi geliyor.Kullanıcı etkileşiminin yüksek oranlara sahip olması ve akılda kalıcı olmasından dolayı, aynı zamanda direkt olarak ilgili kullanıcıyı hedeflemesi büyük etken.Ayrıca artık klasikleşen açılır pencere, büyük banner reklamlara olan ilgini azalmasıyla ve bilgilendirici doğal reklamın kullanıcıyı rahatsız etmemesiyle birebir kullanıcıya ulaşan bir reklam modeli haline geliyor.

Doğal içerikler aynı zamanda markanın kurumsal blog ve sosyal medya hesaplarından da yayınlanarak ilgili kullanıcılarla da etkileşime giriliyor.Bu daha fazla kullanıcıya ulaşarak web sitesini ziyaret etmeyerek sosyal medya hesaplarını takip eden kişilere de ulaşmasında fayda sağlıyor.

Aynı zamanda kullanıcı kendi istediği içeriğe tıklamış olduğundan ve reklam ile karşılaşması diğer reklam yöntemlerine gore daha olumlu oluyor.Okunma bazlı bir pazarlama yöntemi olduğundan eğer kullanıcıcı ilgili sayfada 20 saniyeden az bir sure geçirmiş ise marka yayınlayıcı kuruma herhangi bir ücret ödemiyor.Böylelikle markalar hedef kitledeki kullanıcıya kesinlikle ulaştıklarında ücret ödemiş.Oluşturulan içeriğe markanın yönlendirme linki de ekleniyor ve kullanıcı ilgilendiği markaya direkt olarak ulaşabiliyor.

Ayrıca konuya arama motorları tarafından da bakmak gerekirse o an sitede olmayan ve aradığı içeriği Google’da arayan kullanıcının da markanın içeriğiyle karşılaşma oranı.Çünkü içeriğin yayınlanmış olduğu siteyi Google’ın ne kadar önemsemesiyle ilgili olarak marka ile karşılaşma olasılığı daha artıyor.

Doğal Reklam İçeriğinin Hazırlanması

Öncelikle hedef kitle seçimi çok önemlidir.Çünkü doğal reklamların en büyük özelliği doğallıktan uzaklaşmadan iyi bir şekilde markanızın tanıtılması.Burada önemli olan pozitif bir etki yaratmaktır.

Doğal pazarlama sürecinde dikkat edilmesi gereken ise hedeflenen kullanıcıya uygun ve imla kuralları bakımından hatasız bir reklam oluşturmaktır.İçeriğin son paragrafında bunun reklam olduğunu belirten bir ibare eklemeli ve markaya link verirken doğallıktan çıkmamalısınız.

  • Varien Galeri Görseli