Geleneksel Reklamcılık ve Dijital Reklamcılık

Geleneksel Reklamcılık ve Dijital Reklamcılık

 
Öncelikle işe gelenekselden ve dijitalden kastımızın ne olduğunu açıklamakla başlayalım. Geleneksel reklamcılık dediğimiz şey televizyon, radyo, dergi, gazete gibi kitle iletişim araçlarıyla tek yönlü yapılan çalışmalar bütünüdür. Dijital reklamcılık ise günümüzün getirdikleri teknoloji ile birlikte kullanıcıların milyonları aştığı dijital ortamda yapılan reklam çalışmaları diyebiliriz. Bilindiği üzere artık geleneksel reklamcılık yavaş yavaş azalmaktadır. Geleneksel ajanslar ya küçülmeye gitmektedir ya da kapanma aşamasına gelmiştir. Sektörün artık dijital reklamcılığa kaymış olduğu aşikar bir gerçek bulunmaktadır, reklamcılığın yeni yüzü de denebilir. Ajanslar da bu yönde çoğalmakta ve gün geçtikçe sayısı artmaktadır.
 
Dijital reklamcılığın avantajları ne diye soracak olursanız;
 
Hedef kitleye çevrimiçi bir reklam gösterip bunun ölçümünü daha rahat bir şekilde yapabilirsiniz. Gelenekselde ise bu tam tersidir. Hiçbir şekilde televizyonu kaç kişi izledi diye bir tahminde bulunamazsınız. Bulunmak isteseniz bile kaç kişinin reklam sırasında televizyon başında olup olmadığını ölçümlemek çok zordur. Dijital reklamlarda ise hedef kitle sosyal medya ve internette çok vakit geçirdiği için hedef kitleyle iletişim kurmak daha kolaydır.
 
İstediğiniz demografik yapıda kriter belirleyerek, o segmentteki kişilere reklamlarınızı gösterip diğer kişilerin görmesini engelleyebilirsiniz. Bu da size reklamlarınızda daha fazla seçenek sunarak etkili bir reklam çalışması yapmanızı sağlamaktadır. Velhasıl dijital reklamcılık markanızın geleceği açısından çok önemlidir. Sırtınızı ne kadar dönmeye çalışırsanız o kadar hedef kitlenizden uzaklaşma riskini göz ardı etmemelisiniz. Sosyal medya hesaplarınızla fark yaratmalı, reklamlarınızla da dikkatleri üzerine çekmelisiniz.

  • Varien Galeri Görseli