Google Analytics

 
Aslında Google Adwords için oluşturulmasına rağmen bu araç sayesinde günlük gösterimi 5 milyonu geçmeyen bloglarda da kullanılanılır.
 
Kullanım amacı, site ziyaretçileri hakkında detaylı rapor hazırlamak, ölçüm yapmak ve bu doğrultuda site içi bazı olumlu ya da olumsuz değerlendirme yapmaktır.
 

Analytics Nasıl Çalışır? 

Web sitenize eklemiş olduğun bir izleme koduyla Google Analyticsi kullanmaya başlayabilirsiniz.
 
Kitle Raporları 
Standart Raporlama sayesinde ziyaretçilerin 
1- Demografik özellikler: Yaş, cinsiyet, yaşadığı ülke, kullandığı dil gibi verileri analiz edip bu verilere göre sitede değişiklik yapılabilir.
2- Davranışsal özellikler: kaç ziyaretçinin siteye girdiğini, ziyaretçinin siteye hangi kelimeyle girdiği,sitede ne kadar süre geçirdiği,hangi sayfalara tıkladığı, üye olup olmadığı , çıkış yaptıktan sonra siteye tekrar girip girmediği gibi verilere ulaşabiliriz.
3- Teknolojik özellikleri: Sitenize eklediğiniz özel kod ile ziyaretçinin hangi tarayıcı üzerinden giriş yaptığı, hangi işletim sistemini kullandığı ya da hangi arama motoru kullandığıyla ilgili teknolojik verileri elde edebilirsiniz.
4-Mobil: Ziyaretçinin, siteye giriş yaparken kullandığı cihazı -bilgisayar,telefon ya da tablet- öğrenip ona göre karşısına reklam çıkarabilirsiniz.
Bu raporlar çok detay içerdiği için belirli zaman dilimlerine göre incelemek daha kolay olacaktır.
 
Gerçek zamanlı raporlama, sitenin durumu, ziyaretçi özellikleri gibi yukarıda yazdığım bilgileri  eş zamanlı olarak verir.
 
Raporların yanı sıra kritik önem taşıyan 3 metrik vardır:
 
  1. Hemen çıkma oranı: Sitenize giriş yapan ziyaretçinin sitede ne kadar kaldığıyla ilgili orandır.Eğer ziyaretçi site içinde hiçbir sayfaya tıklamadan hızlıca çıkış yaparsa bu olumsuz bir göstergedir.
  2. Sitede geçirilen ortalama süre:Ziyaretçilerin sitede kaldığı ortalama süreyi gösterir, yüksek olması olumlu bir göstergedir.
  3. Yeni ziyaret yüzdesi:Sitenizi ilk defa ziyaret edenlerin yüzdesini gösterir.

Analytics ile Neler Yapılabilir?

Etkin Kullanıcılar
Düzenli olarak sitenizde oturum açan kullanıcılardır.Seçtiğiniz tarihler arasında oturum açan kullanıcıları metrik değerler şeklinde görebilirsiniz.
 
Yaşam Boyu Değer
Henüz beta aşamasında olan bu sekme ziyaretçilerinizin sitenize organik mi, sosyal mi yoksa referral yolla mı geldiğinizi analiz edip ona göre karınızı hesaplayabilmenizi sağlıyor.
 
Kohort Analizi
Kohort rapoları sayesinde sitenizi ziyaret eden kullanıcıları istediğiniz gibi kategorilendirebilirsiniz. Belirli bir reklam üzerinden gelen ziyaretçileri gruplayarak diğer kullanıcılarla karşılaştırmasını yapabilirsiniz. Sadece Universal Analytics kullanıcıları yararlanabilir.
 
Kullanıcı Gezgini
Her ziyaretçiye atanmış bir kimlikle, tek bir kişinin site içi akışını inceleyebilirsiniz.
 
Özelleştirilmiş Gösterge Tablosu
Bu  segmenti kullanmak için önce giriş yapmış olmak gerekir. Site içi ziyaretleri daha ayrıntılı olarak görmeyi sağlayan bu segment sayesinde ziyaretçilerin neye göre  gösterileceğini  siz seçebiliyorsunuz. Mobil trafik yapanlar, site içi trafik yapanlar gibi 20 den fazla seçenek bulunurken kendiniz de segment ekleyebiliyorsunuz.
 
Yönlendirme Hariç Tutma Listesi
Site içi yapılan gereksiz trafiği engellemek için yapılır. Alakasız ziyaretçiler uzak tutularak sitenin kalitesinin düşmesi engeller.
 
Negatif Anahtar Kelime
Ziyaretçiler için önemli olan kelimeler dışında istemediğiniz kelimeleritespit ederek negatife ekleyebilirsiniz böylece bu kelimelerin geçtiği aramalarda reklamınız görünmez, Gereksiz trafik ve maliyetin önüne geçmiş olursunuz.

  • Varien Galeri Görseli