Kaliteli Web Sitesi Nasıl Olmalı ?

İlk izlenim önemlidir. Sizi hiç görmeyen bir firmanın dijital ortamda web sitenizle ilk karşılaşmasını düşünün. Evet aslında bir çoğumuz artık firmaların web sitelerine bakarak da temasa girip girmeme kararı veriyoruz. Web sitenizle ilk karşılaşmada olumlu bir etki yaratabilirseniz, kullanıcının şirketinizle veya markanızla etkileşime girme oranı da bir o kadar artacaktır.
 
İyi kurgulanmış ve kaliteli bir tasarıma sahip bir web sitesi aynı zamanda Google tarafından da sevilen ve sizi üst sıralara taşıyacak önemli bir etkendir. Güncelliğini koruyan şirketler konumlarını muhafaza eder. Bu nedenle web sitenizi de güncel tutmak size artı değer katarak yükselmenize sebep olacaktır.
 
Öyleyse modern, kaliteli ve başarılı bir web sitesinin olmazsa olmazı 3 kuralını inceleyelim: 
 
Responsive
Son yıllarda hayatımıza giren responsive tasarım Google’ın bunu bir SEO kriteri olarak algılayacağını açıklamasından itibaren hızlı bir zoraki bir değişim süreci geçirdi. Belki hatırlarsanız ilk bu değişiklik gerçekleştiği sırada SEO sıralamaları altüst oldu responsive siteler yukarı sıralara çıkarken zirvede olan fakat responsive olmayan bir çok web sitesi alt sıralara geriledi. Bu değişiklikle birlikte anlıyoruz ki günümüzde güncel bir web sitesinin en önemli göstergesi ve olmazsa olmazı responsive tasarıma sahip olmasıdır. Daha önce yayınlamış olduğumuz Neden Mobil Uyumlu Web Sitesi  adlı makale de yer verdiğimiz gibi mobil tasarımın kullanımları farklı olsa da en çok tercih edilen responsive(esnek) tasarımdır.
Tabi burada tarayıcıya göre ekran boyutuna göre yanıt veren ve içeriği buna göre şekillendiren ve görüntülenmesini sağlayan bir yapıdan söz ediyoruz. Bir web sitesi aynı kod tabanını kullanarak bilgisayar, tablet ve telefonda kusursuz bir görünüm sağlıyorsa kullanıcı deneyimi açısından da harika bir deneyim sunuyor demektir. O nedenle kaliteli bir web sitesinin ilk kuralının responsive tasarım olduğunu söylebiliriz.
 
 
Düzenli Tasarım ve Mesajınız
Eski dönem web sitelerine baktığımızda herşeyin statik olarak yerleştirildiği ve kesinlikle bir geri bildirime kapalı bir sisteme sahip olduğunu görebiliriz. Hatta web sitesi demek her sayfada firmanızla ilgili daha çok içerik vermek zorunluymuş gibi hareket ediyordu. Neyse ki bu artık geride kalan bir kullanım tarzı. Artık hedefe yönelik anlatılmak istenilenin özetle ve doğrudan iletildiği daha geniş ekran tasarımları ilgi çekiyor. Hatta eski yapıya bağlı kalmakta ısrarcı davranılmış tasarımlar itici bulunuyor.
Asıl önemli olan konu şu ki tasarımınız ve mottonuz kurumsal kimliğinizi ve markanızı yansıtıyor olmalı ve mümkün olduğunca net ve özlü bir şekilde iletilmelidir. Çünkü artık hayat çok hızlı akıyor ve insanları çekmek için çok fazla vaktiniz yok. Cep telefonundan sitenizi ziyaret eden bir kullanıcıyı veya bilgisayarından sitenizi açan sabırsız bir kullanıcıda o ilk etkiyi yakalayamazsanız belki birdaha o kişiye asla ulaşamazsınız. İnsanların karışık bir web sitesi için kısa zamanı ve sınırlı hoşgörüleri var. Sayfadaki en belirgin cümleniz birkaç cümle ile ne yaptığınızı anlatacak türden olmalıdır. Dikkat çekmeyi başardığınızda çok daha fazla kullanıcıyı web sitenizde tutabilir ve sizinle etkileşime girmesini sağlayabilirsiniz. Kaliteli bir web sitesine sahip olmanın ikinci kuralı da bu şekilde tamamlanmış olacaktır.
 
Tutarlı Markalaşma
Web sitenizde tasarım ve mesajınız ile olumlu izlenim yarattıktan sonra muhtemelen kullanıcı diğer sayfalarda da gezinmeye başlayacaktır. Burada önemli olan aynı bütünlüğün iç sayfalarda da sağlanmasıdır. Çünkü ziyaretçi başka bir sayfaya yönlendiğinde farklı bir yapıya sahip bir sayfa ile karşılaşırsa bu anlam karmaşasına yol açarak kullanıcı deneyiminde olumsuz etkiye neden olmaktadır. Burada istikrarlı bir şekilde uygulanan markaya uygun yapılan tasarım ile birlikte kullanıcının zihninde bütünlük sağlayarak markalaşma yolunda ilk adımı atabilirsiniz.  Kullanıcılar özellikle bu konuda çok hassastır ve insanların zihninde yer etmek istiyorsanız kurumsal kimliğinizin dışına web sitesinde de çıkmamalısınız. Bu adımı da tamamladıktan sonra başarılı bir web sitesine sahip olacaksınızdır.
 
Ek olarak  markalaşma sürecinde daha çok kullanıcıya ulaşmak Facebook ve Twitter’a post atmaktan çok daha fazlasıdır. Bunun yanına instagram ve Snapchat gibi platformları da eklemek daha çok kullanıcıya ulaşmak için büyük öneme sahiptir. Özetlemek gerekirse dijital kimliğiniz içerisinde bulunduğumuz dijital çağ’da markanızı tanıtmak için en iyi yöntemdir. 

  • Varien Galeri Görseli