SEO ile Zirveye Çıkmanın Yolları

SEO’da zirvede olmanın bu kadar önemsenmediği zamanları hatırlarsınız. Eski dönemlerde arama motorları bu kadar gelişmemişken Seo’dan bi haber web sitelerine bakıldığında tekrarlanan içeriğe sahip sitelerin bile iyi yerlere geldiğini görebilirken artık işler eskisi gibi değil. Yeterli bilgi birikimi olmadan biraz da şans eseri olsa da bu siteler sıralamada şaşırtıcı sonuçlar almıştı. Elbette bu doğru bir sistem değildi ve zaman içerisinde değişime uğradı. Artık Google’ın ilk sayfasında yer almak istiyorsanız farklı şeyler de yapmak gerekiyor.
 
SEO kendi içerisinde bir dünya yaratmış olsa da temel konulara değinerek ve biraz da basite indirgeyerek en önemli detaylara değineceğiz.
 
Arama motorlarında hak ettiğini almak isteyen, SEO ile üst sıralara çıkmak isteyen bir web sitenin olmazsa olmazı öncellikle iyi kurgulanmasından geçiyor. Kaliteli bir tasarıma sahip ve faydalı içeriklerden oluşması oldukça önem taşıyor. . Tabi ki yazım kurallarına uygun doğru sözcükleri kullanarak kaliteli içerik üretilerek oluşturulmuş olması da oldukça önemlidir.
 
Burada önemli ve temel olan faydalı ve kaliteli içerik üreterek kullanıcıya aradığı bilgiyi verebilmektir. Tabi ki bu süreçte arama motoru trafiğine sebebiyet verebilecek düşük kaliteli içerikten kaçınmak da oldukça önemlidir. 
 
Anlatmak İstediğinizi Net Bir Dille İfade Edin
 
İlk etapta SEO’ya başlarken amacınızı belirlemelisiniz. Birşeyler hakkında bilgi mi vermek istiyorsunuz yoksa satış odaklı mısınız? Öncelikle satış yapmak mı yoksa içerik okunması yönünde mi trafik almak istediğinizi belirlemelisiniz. Amacınızı belirledikten sonra ne kadar spesifik konulara değinirseniz bir o kadar olumlu etkilerini görürsünüz. Bu aşamada kendinize küçük hedefler koyarak ilerlemenizi önerebiliriz. Küçük hedefler özel, ölçülebilir, ve tutarlı sonuçlar almanızı kolaylaştıracaktır. Tabi bu hedef planlaması ile doğru strateji izlenip izlemediğini konusunda da ölçümleme kolaylığı sağlayacaktır.
 
Ziyaretçilerinizi Anlayın
 
Satış odaklı SEO yapmak istiyorsanız müşterilerinizi iyi tanımalısınız. Birçok işletme satış için önemli olduğunu düşündüğü anahtar kelimeler ile Google’ın ilk sayfasında yer almak istemektedir. Bunun sebebi müşterilerinizin de bakış açısının da bu şekilde olduğundandır.
Müşterilerinizin hangi sorguları kullandığını doğru analiz etmek ve sorularının cevaplarını inceleyerek gerekli cevapları almalarına özen gösterin. Ürün veya çözüm için verilen bilgiler kullanılan terimler bile oldukça önemlidir.
Eğer bir ürün tanıtımı yapıyorsanız bu ürüne ait tam adını var ise kodu gibi spesifik bilgileri de vermek oldukça önem taşımaktadır. Sitenize çekmeye çalıştığınız kullanıcıyı spesifik bilgiler, doğru anahtar kelimeler ile hedeflemek daha kolay olacaktır.
 
Sürekli Bir Yol Haritası Oluşturmak
 
Birçok kullanıcının web search deneyimi ile sizin çizdiğiniz yol haritasına tam olarak uyması pek mümkün değildir. Ama bunu hedefleyerek daha iyisini yapmaya çalışmamanız anlamına gelmez.
Başkalarının gözünden bakarak, analiz yaparak yol haritası çıkarmak müşterilerin size ulaşmasını kolaylaştıracaktır.
Tabi bu süreci yaşarken rakiplerinizi de anlamanızı kolaylaştıracaktır. Ayrıca stratejinizin rakip sitelerle olan karşılaştırmasını da göreceksiniz. Araştırma yapıldığında okunma ve incelenmesi muhtemel içerik olup olmadığına karar verirken hangi sitelerin referans olduğunu da incelemelisiniz.
Tüm bunlar SEO stratejisini daha doğru bir şekilde planlamanıza yardımcı olacaktır. Sitenize trafik sağlayan siteleri de arama sonuçlarında görüntüleyebilirsiniz. Bunları da SEO planlamasına dahil etmeniz faydalı olacaktır.
 
Anahtar Kelime Analizi
 
Anahtar kelimelerinizi belirlemek için Google Adwords anahtar kelime planlayıcısından destek alabilirsiniz. Siz birkaç anahtar kelime girdiğinizde o size farklı kelimeler önerir ve onları gruplar halinde düzenleyerek tahmini aylık arama hacmi ile rekabet durumunu gözlemleyebilirsiniz. Bu bilgi özellikle Adwords için olmakla birlikte arama hacmini tahmin etmenin en doğru yollarından birisidir.
Aynı zamanda rakip web sitelerini de inceleyebilir işinize yarayacak bazı analizler yapabilirsiniz. Bu hedeflenen anahtar kelimeleri öğrenmenin en iyi yoludur. 
Kendinize rakip gördüğünüz siteleri inceleyin, hangi anahtar kelimelere ağırlık verildiğine bakın. Seo çalışmasına başlarken fikir sahibi olarak ve daha doğru bir yol haritası çıkarmanıza fayda sağlayacaktır. 
Bu süreçte Google Arama Trendlerini de mutlaka kullanmanız gereken araçlardan birisidir. Google Arama Trendlerini farklı anahtar kelimelerle karşılaştırmak için de kullanabilirsiniz. 
 
Seo için anahtar kelime analizi yaparken bazı araştırma kuralları bulunuyor. İlk olarak anahtar kelime sözcük öbeği listenizi Google aramalarında test edin. Genellikle otomatik işlem ile ilgili diğer arama terimlerine dair fikir sahibi olmanızı sağlar. Aramayı çalıştırdığınızda sayfanın alt kısmında size başka arama terimlerini gösterecek listeyi de inceleyebilirsiniz. 
 
Anahtar Kelime Listesi Oluşturma
 
Sırasıyla anahtar kelimelerinizi ziyaretçilerin kullanabileceğinü düşündüğünüz terimlerden seçmekte fayda var.
Hangi yakın varyasyonlarla arama yapılabileceği kelimenin rekabet düzeyini
ve rekabet gücünü ölçümleyebilirsiniz. Ancak bu biraz daha gelişmiş SEO’yu kapsamaktadır. İlk kural doğrudan rakiplerinizin ilk sayfa sıralamasına ulaşıp ulaşmadığına bakmaktır. Bununla birlikte ilk sayfada haber sitelerini görüyorsanız bu anahtar kelime analizi yapmak için doğru bir başlangıç olmayabilir. Durum böyle ise bu sitelerde bahsedilmek youtube optimizasyonu ve rekabetçi cümleler için trafik elde etmenin uygun bir seçenek olup olmadığını değerlendirmek gerekmektedir. Ardından daha erişilebilir anahtar kelimeler tercih ederek sıralamada yükseliş sağlayabilirsiniz.
 
Anahtar Kelime ile İçerik İlişkisi
 
İlişkilendirilmiş anahtar kelimeler ile çalışmak sitenin Google’ın ilk sayfasında görünmesini istediğiniz en iyi sayfalardan oluşmasına dikkat etmelisiniz. Çünkü web siteniz için bu içerikler öne çıkacak ve referans olacaktır.
 
Bir sayfada yalnızca bir anahtar kelimeye yoğunlaşmak daha faydalıdır. Eğer bir sayfada farklı anahtar kelimeler kullanırsanız sayfanın hepsini optimize etmesi zorlaşacaktır. O nedenle her sayfaya göre anahtar kelime kullanımı Google da üst sıralara doğru ilerlemenizi kolaylaştıracaktır.
Aslında ziyaretçinin aradığına doğru cevap verebilmek oldukça önemlidir. Bir ürün sayfasına mı yoksa bir açıklama sayfasına mı yoksa bir sorunun cevabını içeren bir sayfa mı görmek istiyor. SEO'nun gelişmesiyle bu tür kıstaslar artık eskisinden çok daha önemli hale geldiğini görebilirsiniz.
 
Anahtar kelime eşlemelerinden yola çıkarak henüz var olmayan sayfaları belirleyebilme olasılığınız çok yüksektir. Bunları takip etmek web sitenizi daha zengin bir hale getirmek, potansiyel müşterileriniz için daha iyi bir deneyim sunmak ve sitenize daha fazla trafik çekmek için harika bir fırsattır. 
Anahtar kelimeleri önem sırasına göre sıralayın ve sitenizde eşleme yaparken hangi sitelerde ve sayfalarda kullanıldığını araştırın. Bunu yaparken gizli sekmeden arama yapma en iyisidir.  Çünkü arama motorları tercihlerinize göre şekillendirilmiş sonuçları listeleyebilir.
Anahtar kelime sıralamasını araştırırken hangi sayfa türleri ile etkileşime girdiğini tespit etmek gerekmektedir. Bilgi sayfaları mı, ürün detay sayfaları mı yoksa ana sayfalar ile mi etkileşime giriyor. Potansiyel bir müşteri için internette en iyi sayfayı nasıl oluşturabileceğinizi bu şekilde analiz edebilirsiniz. Sonrasında anahtar kelimenizle alakalı en iyi sayfayı oluşturmanız mümkündür. 
Analiz aşamasında Bing sonuçlarını da incelemeyi unutmayın. Çünkü Google ile aynı arama hacmine sahip olmasalar da doğru sıralama yapmak ve doğru anahtar kelimelerle kaliteli trafik elde etme fırsatı verir. 
 
Arama Motorları Ve Kullanıcı Deneyimine Uygun Sayfalar Oluşturun
 
SEO Optimizasyonunda temelde anahtar kelimelerin çok önemli olduğunu artık biliyoruz. Sırada bu anahtar kelime ile alakalı resimleri dahil etmeyi ve anahtar kelime ile ilişkilendirmeyi, ayrıca resmin alt başlığına da bu anahtar kelimeyi eklemenin yardımcı olacağını unutmayın. İyi sıralamaya sahip diğer sayfaları inceleyerek diğer sayfalardan farklı, ayrıntılı ve yararlı bilgiler verdiğinizden emin olun.
Sayfanın iyi tasarlanmış ve iyi düzenlenmiş olması gerçekten çok önemlidir. Sayfanın amacı bir şey satmak veya kullanıcıyı bir araştırma yapmaya teşvik etmek ise sayfanın bu hedef için optimize edilmiş olduğundan emin olmalısınız. Açıkça ifade edilen düğmeler ile bu deneyime yardımcı olun.
Sayfanın yüklenme hızı da oldukça önemlidir. Hızlı yüklenme süreleri kullanıcı için çok daha iyi bir deneyim sağlar ve arama motorları tarafından da sevilir.
Artık mobil cihazlardan her zamankinden çok daha fazla kullanıcı arama yapıyor ve bu oran her geçen gün giderek artıyor. Bu nedenle web sitenizin mobil uyumlu olması çok öenmldir. Google masaüstü ve tablet aramalarıyla karşılaştırıldığında mobil aramalarda farklı sonuçlar sunar. Analiz yaparken bu detayı da atlamamanız gerekmektedir.
 
Yinelenen İçerikten Kaçınmak
 
Arama motorları tekrarlanmış içerikleri sevmez. Sitenin farklı bölümlerinde aynı ürüne sahip olmanız gereken siteler için ve başka sitelerle aynı ürünleri satan siteler için bu düzenleme gerçekten zor olabilir. 
Sitenin farklı bölümlerinde bulunan aynı sayfalar mevcutsa elbet buna yardımcı olacak bazı teknik çözümler bulunuyor. Önemli olan bunun farkında olup bunun için teknik düzenleme yapılması gerekmektedir. Canonical url kullanımı bu anlamda fayda sağlayacaktır. 
Diğer sitelerle benzer bilgiler sunmanız gerektiğinde mümkün olduğunca farklı kelimeler kullanarak daha çok bilgi vermeye çalışın. Ayrıca benzersiz diğer bilgileri de açıklamasına ekleyin ki Google daha fayda sağlayıcı içeriğin sizde olduğunu tespit edebilsin. 
 
Sayfalarınızı Sosyal Medya ve Farklı Web Sitelerinde Tanıtın
 
Web sitelerinize aldığınız kaliteli backlinkler web siteniz için güven oylamasına benzer. Yoğun trafik alan sitelerdeki bağlantılar sitenize kaliteli trafik göndermelidir. En iyi web sitesini kurabilirsiniz ancak kimsenin bilmediği konularda birşeyler yapmak pek mümkün değildir. Daha fazla kişinin bilgi almasına yardımcı olarak arama sıralamanız gelişecektir. 
Buradaki kilit nokta ise kalitedir. Google düşük kaliteli satın alınan bağlantılara değer vermez. 
Sosyal medya pazarlaması da Seo ile iyi bir ilişkiye sahiptir. Örneğin, Google twitter ile yeni içeriklerinize ulaşacak, sıralamanıza doğrudan fayda sağlamayacak ve Google’ı sayfayı aramaya teşvik edecektir. Kaliteli içeriği düzenli olarak paylaşmak ve takipçilerden oluşan bir ağ kurmak kullanıcıları içeriğinizi paylaşmaya ve onunla bağantı kurmaya teşvik edecektir. Bu da seo ya artı değer katmaktadır. 
YouTube dünyanın ikinci popüler arama motorudur. Bu nedenle Seo planlamanıza video pazarlamasını da eklemenizi öneririz. 
 
Teknik Sorunların Üzerinde Durma
 
Teknik sorunların üstesinde gelmek için kullanabileceğiniz en iyi araç web yöneticisi araçlarıdır. Bu Google’ın sitenizi taradığında bulduğu tüm sorunları size bildirir. Bu sorunları düzeltmek Google’ın sitenize değer vermesine ve sıralamada daha iyi yerlere gelmenize neden olacaktır.
Google web yöneticisi araçları sitenizin gösterdiği aramaların sayısına ilişkin bilgiler verir. Bu gerçekten hangi anahtar kelimelerin performans gösterdiğini ve hangilerinin başarısız olduğunu anlamnıza yardımcı olur. Bilgilerinizi tek bir yerden kontrol etmeniz içinse Google Analytics harika bir araçtır.
 
Düzenli İçerik Oluşturun ve Tanıtın
 
Blog gönderileri ve videolarından çevrimiçi ve çevrimdışı etkinliklere kadar içerik pazarlamasının çeşitleri vardır. En önemlisi düzenli ve yüksek alaka düzeyine sahip olmasıdır. Düzenli olarak kaliteli içerik oluşturmak potansiyel müşterilerinize ve arama motoru tarayıcılarına sitenize dönmek için daha fazla neden sunar. Aynı zamanda size daha fazla tanıtım imkanı ve diğer sitelerle bağlantı kurma imkanı sunar. Tüm bunlar seoya yardımcı olacak ve kendi başına sonuçlar üretecektir.
İçeriğiniz anahtar kelmenizi destekleyecek türden ise sıralamaya o kadar faydalı olacaktır. Konuyla ilgili otorite sayılarak arama sonuçlarının üst sıralarında yer alması gerektiğine karar vermek için Google ve diğer arama motorlarının baktığı bir ölçüttür.
 
SEO gün geçtikçe gelişimini sürdürüyor ve bu süreçte kalıcı olmak için en önemlisi kaliteli içerik ve sürekliliktir. Eğer zorlu bir sektör de bulunuyorsanız SEO için daha derinlere inmeniz gerekebilir. Böyle bir durumda SEO optimizasyonu yapan bir Digital Ajans ile çalışmanız daha doğru olacaktır.  

  • Varien Galeri Görseli