Sosyal Medya Yılın Trendleri Nasıl Şekilleniyor?

Sosyal Medya Yılın Trendleri Nasıl Şekilleniyor?

 
Sosyal Medyada pazarlama stratejilerinizde yön vermeniz gereken önemli trendler bulunmaktadır. Bunları sizin için bu yazımızda derleyip, topladık.
 
Bilindiği üzere sosyal medyanın gücü gün geçmiyor ki daha da büyümektedir. Genellikle bu sosyal medya kullanım ağının büyük bölümünü de mobil kullanımla sağlanmaktadır. Türkiye de mobil kullanıcı sayısı 71 milyonken, sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı ise 42 milyonu aşmış durumdadır. Böyle bir durumla birlikte de sosyal medyanın markalar için önemi de gün geçtikçe artmaktadır.
 
Markalar, tüketicilerin dikkatini çekmek için de bu platformlarda büyük efor sarf etmektedirler. Kreatif paylaşımlar yapmakta ve bir aidiyet duygusu oluşturmayı amaçlamaktadırlar. Ve bunu anlık bir şekilde sosyal medyanın akışı içerisinde yapmak çoğuz aman büyük zorlukları da beraberinde getirmektedir. Sizin için günümüzün yeni ve dikkat çekici trendlerini detaylı bir şekilde inceleyelim
 
İçeriklerin Kişiselleştirilmesi Müşterilerin Alaka Düzeylerinine Göre Şekilleniyor
 
Hiçbir kullanıcı ilgisini çekmeyen bir içeriği görmeyi istemez ve görsede dikkatini çekmeyeceği için paylaşımınızın etkisi düşük olur. Kullanıcının tanıdığı markalar, onların ilgi alanlarına yönelik bir içerik çıkarttığında, mutlu olan kullanıcıları etkileşim istatistiklerinden de ne kadar yüksek düzeyde bir etkiye sahip olduğunu görebilir. Bundan dolayı sosyal medya trendleri arasında kişiselleştirilmiş içerik büyük bir önem kazanmaktadır ve kullanıcılara kendini özel hissettiren paylaşımlar gün geçtikçe daha çok değer kazanacaktır.
 
Story (Hikaye)  Videolar Büyük Değer Görmeye Başlıyor
 
Artık çoğu sosyal platformda storu (hikaye) paylaşma özelliği bulunmaktadır. Özellikle aralarından sıyrılan Instagram da hikayelerin çok geniş bir kullanımı ve erişim gücü bulunmaktadır. Burada genellikle de Influencerların da kullanımının etkisi de bulunmaktadır. Markalar bu Influencerlar ile kullanıcılar arasında bağ kurmayı da çoğu zaman bir yol olarak görmektedirler. Yapılan araştırmalara göre de; kısa bir ömre sahip olan içerikler, sponsorlu reklamlara veya spam gönderilerine göre daha doğal olduğu için müşteriyi harekete geçirme yönünden de daha etkin bir role sahiptir. Video içerikler kullanıcılar üzerinde daha çok etkiye sahip bir platform olarak geleceğin olmazsa olmazları arasındaki yerini güçlendirmektedir. Instagram daki story (hikaye) modu ile güncel video formatının monotonluğunu değiştirecek gibi de görünmektedir.
 
Canlı Yayınlar Artık Sosyal Medyada İlgileri Üzerine Çekiyor
 
Şimdiye kadar bahsettiklerimiz kadar öneme sahip gibi görünmese de canlı yayınların da önemi gün geçtikçe yerini sağlamlaştırıyor. Markalar interaktif yayın yapabileceği ortamlar ile markanızın vizyonu için değerli bir platform olmaktadır. Canlı yayının mantısı dahilinde izleyenlerin ilgisini çektiği için genellikle yayındayken izlemektedirle. İzlemek istemeyen kullanıcılar zaten çıkacağı için markaların yayınlarını izleyen kullanıcıların ilgisi markanın canlı yayınında olacaktır. Ve bu platform insanların yayın sırasında birbirleriyle sohbet etmelerini de sağlamaktadır. Böylelikle insanlar markalar hakkında tartışıp, beğenip beğenmediği şeyler hakkında anında bildirimlerde bulunabiliyorlar.
 
Sosyal Medya Genç Nesilin Himayesiyle Şekilleniyor
 
Yakın zamanda yapılan araştırmalara göre, genç neslin günümüz reklam stratejilerinin oluşmasında daha büyük role sahip olduğu görülmektedir. Satın almaya daha kararlı olan Z kuşağı, markaların dikkatlerini çekmek istediği hedef kitle arasında yer almaktadır. Bu yüzden zaman ilerledikçe sosyal medya reklamcılığı büyük önem kazanacaktır.
 
Bu makale ile birlikte dijital pazarlama ve sosyal medya trendleriyle markanızı geliştirmek ve büyütmek için sosyal medya ve dijital pazarlama alanlarındaki uzmanlarından oluşan deneyimli ekibimizle çalışmak isterseniz, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

  • Varien Galeri Görseli