Sosyal Medya Yönetiminde Veri Analizi

Sosyal medya sektörünün çarpıcı bir şekilde gelişmeye başladığını geçtiğimiz son beş yılı inceleyerek görebiliriz. Tabi ki bu süreçte sosyal medya yönetimi için ideal değerlendirme yöntemi olarak farklı hesaplardan gelen sosyal medya verilerini ölçümlemenin doğru bilgiyi verdiği biliniyor. Bu durum da izlenecek strateji belirlenerek hareket ediliyor.
 
Sosyal medya yöneticilerinin sosyal medya ROI (yatırım verimliliği ölçümleme) sini kanıtlamaya çalışan platformların gelişiminde ne kadar çok zaman harcarlarsa ROI ölçümlemesi bir o kadar kolay olacaktır.
 
Özellikle son bir yılda Pinterest ve Instagram gibi platformlar daha güçlü sosyal veri kıstasları elde edebilmek için stratejilerini değiştirdi. Tabi bunda yeni yeni gündeme gelmeye başlayan veri analizi sağlayan üçüncü parti uygulamaların da etkisi büyük. Bunların arasında Facebook diğer ağlardan daha zor ve karmaşık olduğu halde, konuyu kendi içerisinde çözümlemeye giderek tüm verilerini üçüncü parti analiz firmalarına bırakmaktan kaçındı. 
 
Sosyal Medya Verilerini Yorumlamak
Bu süreç içerisinde birçok sosyal ağın analitik kısımlarında hatalar olduğu da zaman zaman ortaya çıkmaktadır. Facebook Yardım Merkezi’ni ziyaret ederek karşılaşılan sorunlar ve eğer siz de bir sorunla karşılaşıyorsanız yanıtını bulabilirsiniz.
Facebook bu sorunlarla alakalı düzeltmeye gittiğini ve daha tutarlı hesaplamalar yaparak verilerin daha iyi korunması için çalıştıklarını açıkladı. 
 
Sosyal Medya Verilerini Anlamak
Evet zorlu ve gelişmeye başlayan bir süreç olduğunu göz önüne aldığımızda pes etmememek gerekli. Aslına bakarsanız sosyal medya yatırımlarına daha fazla ağırlık vermemiz gerekiyor. Nitekim Forbes bir makalesinde sosyal medya harcamalarının önümüzdeki beş yıl içerisinde pazarlama bütçelerinin %20,9’una yükseleceği beklentisini açıkladı.
 
Tabi bunun dayanağı kullanıcıların medya ve bilgi sahibi olmak için kullandığı mobil cihazlara yönelik büyük bir eğilim olmasından kaynaklanıyor. İnanlar artık haberleri bile sosyal medyadan takip ediyor, sosyal medya aracılığıyla arkadaşlarıyla iletişim halinde kalıyor ve sevdikleri markalarla bağlantı kuruyorlar.
 
Veri yorumlama konusunda hala netleşmeyen bazı alanlara rağmen sosyal medya, doğru stratejiyle yaklaşıldığında satışları arttırma ve marka bilinirliği için inanılmaz derecede etkili bir araçtır.
 
Sosyal medya yönetiminin, klasik pazarlamada olduğu gibi pazarlama amaçları belirleyerek ve bu belirli temel metrikleri ölçümleyerek başlamak için mükemmel bir araç olduğunu söyleyebiliriz. 
 
Sosyal Medya Metriklerini Ölçümlemek
Pazarlama yöneticileri daha genel bir hedef olan ve daha fazla satışa katkıda bulunan  sosyal KPI’ları kullanarak ilerlemelidir.  Bu nedenle web sitesi trafiği gibi tüm sosyal medya platformlarında ölçülebilen değerleri ve bunlara sizi genel stratejinize ulaştıracak metrikleri dahil etmek oldukça önemlidir. Çünkü sosyal medyadaki verilerin bir standartizasyonu bulunmuyor.
 
Yol gösterici olarak Google Analytics, web sitenize Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest vb. Gibi sosyal ağlardan veya organik aramalardan gelen trafiği ölçmek için harika bir araçtır. 
 
Zaman geçtikçe daha gelişmiş ve kapsamlı sosyal medya analiz araçları geliştirilecektir. Şu an için Scaawl’ın metrik ölçümlemesi konusunda yeterli ve iyi bir platform olduğunu söyleyebiliriz.
 
Mükemmel strateji, ölçümlenebilir sosyal medya araçları ile iş hedeflerinize doğrudan ulaşmanızı sağlayabilir. Elbette sosyal medya kullanımı evrensel hale geldiğinde ve metrik ölçümleme daha fazla ön plana çıktığında pazarlamacıların hayatını daha da kolaylaştıracak yeni yöntemler geliştirilecektir.
 
Sosyal medya verilerini birçok ölçümleme metriği bulunsa da manuel olarak birkaç yönetmi bir arada kullarak karşılaştırma yapmak, daha doğru tespitler yapabilmek adına fayda sağlayıcı olacaktır.

  • Varien Galeri Görseli