Web Siteniz için Anahtar Kelimelerin Önemi

Geçtiğimiz yazımızda SEO ile Zirveye Çıkmanın Yolları na değinmiştik. Daha önce bahsetmiş olduğumuz anahtar kelime sıralaması SEO için büyük öneme sahip olduğu gibi işletme sahipleri için de büyük önem taşımaktadır. SEO metriği olduğu kadar rakip veri analizi yapmak için, tüketici tercihleri ve davranışlarının da bilgisini verir. İşletme sahipleri ve üst düzey yönetciler dijital pazarlama konusunda eğitim almış olsalar da anahtar kelime sıralamasındaki verilerin gücünden tam olarak yararlanamazlar.
Bu makalede verilerinize en iyi nasıl ulaşacağınızı ve anahtar kelime sıralamasını analiz ederek verilerinizi nasıl yorumlayabileceğinizi aktaracağız. 
 
Burada önemli olan anahtar kelime verileri ile çalışırken sadece o kelimelere odaklanmamaktan geçiyor. Çünkü en önemli sorun pazardaki eksik anahtar kelimeleri ve varyasyonlarını eklememekten geçiyor. Anahtar kelime listenizi doğru yapılandırmak ve kapsamlı bir liste oluşturmanın önemi büyük. Diğer bir sorun ise mevcut ta öyle bir sayfa bulunmuyorsa bile o arama terimlerini rakip ederek ona cevap verebilecek sayfalar oluşturmak gerekiyor.
 
İyi yapılandırılmış anahtar kelime listesine ve gerekli tüm sayfalara sahip olduktan sonra sıralamada daha iyi konumlara gelmek için bazı soruların cevaplarını da incelemelisiniz.
 
Öncelikle bir sayfaya baktığınızda bu sayfa arama sorgusu ile ne kadar alakalı ?
 
Sayfanın anlatım şekli nasıl, ne kadar iyi yazılmış ve kullanıcılara ne kadar faydalı ?
 
Markanızı nasıl yansıtıyor ?
 
İyi bir tıklama oranına sahip mi ?
 
Mukayese edebileceğiniz diğer web siteleri ile karşılaştırdığınızda sizin sayfanızın artıları, eksileri neler olur ?
 
Bu sorulardan yola çıkarak hatalarınızı düzeltmeli ve özgün içerik oluşturmaya odaklanmalısınız. Değineceğimiz diğer bir konu ise Google'ın yapmış olduğu algoritamar ile kullanıcı deneyimine faydalı ancak SEO'ya olumsuz etki yaratan düzenlemeleri.
 
 
Google Doğru Sıralamayı Zorlaştırıyor
 
Anahtar kelime verileriyle çalışmanın en önemli kısmı sıralama sonuçları tarafsız olarak elde etmektir. Google’ın son yıllarda yapmış olduğu arama sonuç değişikliklerinden kaynaklı bazı faktörleri göz önüne almak gerekmektedir.
 
-       Kişiselleştirme: Google daha kapsamlı bir analiz elde edebilmek ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için kullanıcıları sürekli giriş yapmaya teşvik eder. Tabi bu da beraberinde kullanıcıya uygun veri gösterimi anlamına gelir ki doğru anahtar kelime sıralamasını tespit etmeyi zorlaştıran etkenlerden biridir.
 
-       Yerelleştirme: Arama motorları genellikle fiziksel olarak bulunduğunuz yere göre sonuçlarınızı göstermeye çalışacaktır. Örneğin Google’ın arama kutusuna “pizza” yazmanız farklı bir şehirde pizza arayan biri ile karşılaştırıldığında sizin için tamamen farklı sonuçlar gösterebiliyor.
 
-       Tarayıcı Geçmişi: Tarayıcınızda daha önce yaptığınız aramalar Google arama sonuçlarınızı etkileyebiliyor.
 
-        Cihaz Türü: Akıllı telefon, tablet veya masaüstü bilgisayar kullanıyor olmanız da arama sonuçlarınızı etkileyebiliyor.
 
-       Anahtar kelime dalgalanması: Google’daki anahtar kelimeler özellikle algoritma güncellemeleri kendi içinde ve rekabet düzeyine göre dalgalanma ve değişim göstermektedir. Önem verdiğiniz anahtar kelimelerinizi hergün kontrol etmeyi ihmal etmemelisiniz.
 
Sitenizdeki tüm sayfaları mükemmel bir şekide optimize etmeyi başarmış olsanız bile Google’ın arama sonuçlarınızı kişiselleştirmek için kullandığı tüm farklı değişkenleri hesaba katmak neredeyse imkansızdır. 

  • Varien Galeri Görseli