Web Tasarım Konusunda Tavsiyeler

Web Tasarımı yaptırıyorsanız dikkat etmeniz gereken bir çok nokta var.

Size yardımcı olmak adına konuyu mümkün olduğunda özetleyerek anlatmaya çalıştık.

Alan Adı (Domain) Seçimi

Sizi dijital dünyaya tanıtacak ile adım alan adınızın. Alan adınızı seçerken firmanızı veya markanızı en iyi şekilde anlatan, kolayca söylenebilen (defalarca tekrarlamak zorunda kalmayacağınız (Özellikle e-posta adresinizi paylaşırken)) ve mümkün olduğunda kısa olmalıdır. Alan adınızın içerisinde verdiğiniz hizmet ile ilgili bir kelime geçmesi seo açısından size bir avantaj sağlayabilir.

Özgün ve Yaratıcı Tasarım

Web tasarımınızın kurumsal kimliğinizi en iyi şekilde yansıttığından emin olun. Logonuz, tasarımınız, çizginiz birini tamamlıyor olmalı. Bir kurumsal kimliğe sahip değilseniz (Logo, Logotype, v.b.), web sitesini hazırlatmadan önce web tasarım firmasından “kurumsal kimlik tasarımı” konusunda detaylı bilgi alın. Unutmayın ki kurumsal kimlik tasarımı sadece web sitesi üzerinde değil tabelanızda, kataloglarınızda, kartvizitinizde müşterinizl ile ilk etkileşiminizi sağlayacak bir konudur. Web sitesi tasarımınızın hazır taslaklar yerine özgün olarak tasarlanmasını talep edin.


Web Sitenizin İçeriği

Ana Sayfa Etkileşimi

Potansiyel müşterinizi ilk karşıladığınız sayfa. Ziyaretçinizi etkilemek için sadece 3 saniyeniz var. Bu hassas bir konu. Web tasarım artık moda gibi kendi trendlerini oluşturmaktadır. Bir kullanıcı girdiği web sitelerindeki alıştığı algıları arayabilir. Bu sebeple web tasarımınızın yeni trendler ile uyumlu olması ile beraber artık çok demode kalan hava durumu, tarih, saat (sanki bilgisayar ekranında yada akıllı telefonunda yokmuş gibi :) ), döviz kurları, son dakika haberleri gibi daha aklımıza gelmeyen içeriklerden uzak durmanız gerekir. Bu durum web sitenizin asıl amacından sapmasına ve ziyaretçinizin dikkatinin dağılmasına sebep olacak hatta itici gelecektir. Anasayfanızda içeriğiniz ile ilgili özet bilgiler verebilir, etkileyici görsel tasarımlar ile daha fazla dikkat çekebilirsiniz.

Firmanızı veya Markanızı Anlatın

Web sitenize gelen kullanıcı sizin hakkınızda daha fazla bilgiye erişmek isteyebilir. “Kurumsal” başlığı tam bu noktada devreye girer. Hakkınızda, vizyonunuz, misyonunuz, şubeleriniz, çevre politikalarınız, ik politikalarınız v.b. sizi anlatan tüm konuları detaylıca paylaşmaya çalışın. Bu paylaşımlar ziyaretçinize güven verecektir. Sizi olduğunuzdan daha büyük gösterecek söylemlerde bulunmaktan kaçının. Bu durumda tam tersi bir etki yaratacaktır.

Ürünleriniz / Hizmetleriniz / İştirakleriniz



Web siteniz, ürün odaklı ise ürün sayfanızın görsel etkileşimi çok anlaşılır ve abartıdan uzak olmalı. Özellikle ürününüz hakkında çok bilgi sahibi olmayan kullanıcılar anlaşılması zor sayfalarda kaybolacaklardır. Ürünlerinizi kategorize edip, müşterilerinizin anlayabileceği bir şekilde tanıtmaya çalışın. Ürünlerinizin fotoğraflarının iyi olması kullanıcıya güven verecektir. Mümkünse bu konuda profesyonel destek alın. Çünkü ürün fotoğraflarınızı sadece web sitenizde değil daha sonra katalog, broşür gibi konularda da kullanabilirsiniz. Ürün sayınız çok fazla ise bir arama kutucuğu, aynı ürünlerinden birden fazla çeşidi var ise filtreleme özelliği eklenmesini isteyin. Hizmet odaklı bir web siteniz var ise yukarıdaki önerilerimiz yine geçerli. Bunlara ek olarak hizmetlerinizi gerçek fotoğraflarla zenginleştirerek kullanıcılarınızı daha iyi yönde etkileyebilirsiniz.

Referans çalışmalarınız / Müşterileriniz / Portföyünüz

Hizmet odaklı bir web siteniz varsa müşterilerinize ne gibi hizmetler verdiğinizi anlatın. Sadece logolarını koymanız onlarla ne gibi iş ilişkiniz olduğunuzu anlatamaz ve kafalarda soru işaretleri bırakabilir. Kullanıcıyı çok sıkmadan özet geçin. İyi birer referans olduğunu düşündüğünüz müşterileriniz ön sıralara almanız kullanıcıyı etkilemek adına yerinde bir hareket olacaktır.

Bize Ulaşın / İletişim Sayfası

Web sitenizin kurgusu müşterilerinizin hizmet veya ürünlerinizi inceledikten sonra iletişim bilgilerinize yöneleceği şekilde kurgulanmalıdır. Her ziyaretçinin sizin için potansiyel bir müşteri olduğunu unutmayın. Ziyaretçinizin iletişim sayfasınız da kolayca iletişim bilgilerinize ulaşabildiğinden emin olun. Merkez ofisinizi ve diğer ofislerinizin adres, iletişim bilgilerini ekleyin. Birden fazla adres giriyorsanız mümkünse her adres için “Yetkili Kişi” belirtin. Adres lokasyonlarınızı Google Maps üzerinden işaretleyerek ekleyin. İletişim sayfanızda bir “İletişim Formu” olması oldukça önemlidir. Çünkü, her kullanıcı telefon açmak istemeyebilir. Bu durumda iletişim formu üzerinden size mesaj bırakabilir. Pazarlama stratejileri açısından önemli bir konudur.

Haberler / Duyurular Sayfası

Firmanız veya markanız hakkındaki önemli gelişmeleri paylaşmaya özen gösterin. Katıldığınız etkinlik, eğitim veya fuarlar var ise mutlaka fotoğrafları ile paylaşın. Ziyaretçiniz sizin hakkınızda bilgi edinmeye çalışırken bu paylaşımlarınızı görmesi onu memnun edecektir ve sizin de kurumsallığınızı ön plana çıkaracaktır.

Fotoğraflar / Videolar / Media Sayfası

Ziyaretçilerin bir çoğu uzun uzun paragraflar okumak yerine daha çok görsel etkileşimi sever. Bu sebeple medya sayfanızı aktif kullanın. Örneğin, katıldığınız fuarların fotoğraflarını paylaşabilirsiniz veya basında sizinle ilgili çıkar haber ve videoları gösterebilirsiniz.

Özgün İçeriğe Önem Verin / Web Sitenizi Konuşturun

Web sitenizi oluştururken en çok zorlanacağınız konulardan biri de içeriktir. İçeriklerinizi oluştururken farklı sitelerin içeriklerini kesinlikle almayın (özellikle rakiplerinizin). Kopya içerik arama motorları tarafından algılanıp, internet üzerinde bulunabilirliğinize zarar verebilir. Arama motorları, İçeriği kopyalanan web sitesini “yol gösteren” gibi algılayıp siz alt sayfalara düşürürken, alıntı yaptığınız web sitesinin yükselmesine sebep olur. İçeriklerinizi kendiniz hazırlamaya çalışın ve bu içeriklerde ürün ve hizmetlerinizden bolca bahsetmeye özen gösterin. Anahtar kelimelerin içeriğin içinde geçmesi arama motorları üzerinde bulunabilirliğiniz açısından size avantaj sağlayacaktır. İçerik hazırlama konularında sıkıntı çekiyorsanız mutlaka profesyonel destek alın.

  • Varien Galeri Görseli
  • Varien Galeri Görseli