Z Kuşağı için Dijital Pazarlama

Geleceğimizi yönetici çalışan ve üretici kesimini oluşturacak ve şekillenmesinde önemli bir konumda bulunan Z kuşağını gelin tanıyalım.

Z Kuşağı Nedir?

Z kuşağının öncelikle 2000 ve sonrası doğumluları kapsadığını söyleyebiliriz.

Z kuşağını diğer kuşaklardan ayıran en önemli özellik dijital teknolojinin yaygın olarak kullanıldığı bu zaman diliminde dünyaya gelmeleridir. Dijital teknolojinin artık hayatımıza yön verdiği aşikar olan çağımızda, Z kuşağı bu teknolojiyle daha haşır neşir olan bir kuşak olarak göze çarpmaktadır. Sosyal medyanın artık hayatımızın her alanını etkilediği bu dönemde Z kuşağı bu mecralarda daha aktif olmakta hatta Youtube platformunun en büyük ilgi alanları arasında olduğunu söyleyebiliriz. Z kuşağı bilgisayarı ve cep telefonunu çok yoğun bir şekilde kullandığı için artık sosyallik algısını sanal ortamda yansıtmayı yaşam tarzı olarak belirlemektedirler. Kendilerini en iyi ifade ettikleri yer olarak dijital ortamları görmektedirler. Dışarda zaman harcamak yerine çevrimiçi illetişim kuracakları mecra ve teknolojileri hayatlarının odak noktasında bulundurmaktadırlar. Z kuşağının bir üyesine internetsiz veya cep telefonsuz bir gün geçirebilir misin deseniz, hayal edemeyecek kadar uzak olduklarını anlayabilirsiniz. Bu kuşağın diğer bir önemli özelliği de özgürlüğüne düşkün olmalarıdır.

Geleceğin daha çok müşterileri olacak Z kuşağı ilgili size pazarlama üzerine küçük ipuçları vermek isteriz.

- Z kuşağı çabuk sıkılan bir kuşaktır ve uzun içerikleri okumayı çok sevmezler.

- Dikkatleri çabuk dağıldığı için onlar için merak uyandıran içerikler oluşturun.

- Yazılı iletişimden çok görsel olan iletişim mecralarına ağırlık verilmesi kaçınılmaz bir husustur.

- Çevresine karşı duyarlı bireylerdir. Bu yüzden toplumsal konularla ilgili stratejiler belirleyin. Sosyal sorumlululuk bilinci olgusuyla kampanya ve içeriklerinize yön verin.

- Video ve hareketli içerikler dikkatlerini çekeceği için bu alanlarda dijgital pazarlama çalışmaları yapın.

- Genellikle bilgisayar yerine daha çok cep telefonları ile vakit geçirmeyi sevdikleri için mobil uyumlu dijital pazarlama çalışmalarına önem verin.

- Z kuşağının markaya, kuruma vs. olan aidiyet duygusunu sosyal medya hesaplarıyla oluşturun. Onlara hitap eden içerikler oluşturun.

- Z kuşağı iletişimde mizaha önem verdiği için içeriklerinizde sizler de mizah ile dikkat çekecek şeyler yapın.

- Z kuşağının çoğunluğu sıklıkla Youtube kullanıyor. Siz de çalışmalarınızı Youtube mecrasına uygun olarak yapın ve orada da markanızı görünür kılın.

  • Varien Galeri Görseli